Schiphol - Madrid - Santiago de Chile - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Aina Jongman - WaarBenJij.nu Schiphol - Madrid - Santiago de Chile - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Aina Jongman - WaarBenJij.nu

Schiphol - Madrid - Santiago de Chile

Door: Aina

Blijf op de hoogte en volg Aina

18 December 2012 | Chili, Santiago de Chile

Vandaag ben ik, na zeker 25 uur onderweg te zijn geweest, in Santiago de Chile (1) aangekomen. Maandag heb ik Fred op Schiphol getroffen en zijn we om 16.50 uur vertrokken naar Madrid, hier moesten we een paar uur wachten op de vlucht naar Santiago de Chile. Op Schiphol hadden we al gekeken wie mogelijk onze reisgenoten konden zijn. Op het vliegveld van Madrid werd het ons steeds meer duidelijk wie onze reisgenoten zouden worden en dat stemde ons niet echt positief, maar dit was de eerste indruk natuurlijk. De vlucht naar Santiago was voor mij een hell. Aan de ene kant van mij zat Fred, daar had ik geen last van, maar links van mij zat een dikke bejaarde en die heeft mij de hele nacht wakker gehouden. Ook zat er een Duits kut kind achter mij, die ook zo'n beetje de hele nacht tegen mij stoel aan heeft getrapt. Ondanks dat ik een slaappil heb ingenomen, heeft dat dus dankzij de bejaarde en dat Duitse kind niet mogen baten.

Vandaag rond het middaguur kwamen we aan bij Hotel Monte Carlo, bij Cerro Santa Lucia in Santiago de Chile. Na een welkomspraatje te hebben gehad van reisleidster Kitty zijn we vervolgens met de groep te voet Santiago in gegaan. We hebben oa. Plaza de Armas, Mercado Central en de Cathedraal aangedaan. Fred en ik hingen bijna gelijk al achter aan de groep, omdat wij dingen aan het fotograferen waren. Op een gegeven moment waren we groep echt kwijt, dus zijn we onze eigen gang gegaan. Onze wandeling door het centrum van Santiago eindigde op een terras bij Plaza de Armas waar we ons eerste Cristal biertje hebben gedronken. In het vliegtuig van Schiphol naar Madrid hadden we ons eerste Chileense wijntje trouwens al gedronken. ´s Avonds hebben we met de hele groep gegeten bij restaurant Sur Patagonico. Fred en ik hebben met z´n tweeen een grill genomen met lamsvlees, varkensvlees en hertenvlees. We wilden het vlees tussen raw en medium in hebben, maar uiteindelijk was het vlees medium helaas al gepasseerd... Om onze traditie van Cuba voort te zetten hebben wij als toetje een mojito gedronken en deze was goed binnen te houden.

Voor wat betreft de groep, ben ik eigenlijk nog steeds niet echt positief gestemd. De dikke bejaarde die mij tijdens de vlucht wakker heeft gehouden, blijkt in onze groep te zitten. De rest van de groep scoort ook al niet al te hoog, het lijkt wel of we met mensen van NOVO/DSW op pad zijn... Het (enige) Beligsche stel komt er het beste vanaf, zij staan na Fred en mij op de tweede plaats in de ranking.

1) Santiago (Spaans: Santiago de Chile) is de hoofdstad van Chili. Deze stad ligt op 522 m hoogte in de laagvlakte die zich uitstrekt tussen het Chileense kustgebergte en de Andes. In 2002 telde de eigenlijke stad en gemeente (de commune Santiago Centro) 200.792 inwoners (10e van het land), haar stedelijk gebied (areá urbana) 5.428.590 inwoners en haar metropolitair gebied (Región Metropolitana) 7.003.122 inwoners, waarmee ongeveer 40% van de bevolking van Chili in en rondom de hoofdstad woont.
Santiago is gesticht door Pedro de Valdivia op 12 februari 1541 met de naam Santiago de Nueva Extremadura. Valdivia koos voor de locatie van Santiago vanwege het klimaat en het gemak waarmee de stad kon worden verdedigd. Dit verdedigingsvoordeel ontstond doordat de rivier Mapocho in tweeën splitst en verder stroomafwaarts weer samenkomt, zodat er een soort eiland aanwezig is.
Het klimaat is mediterraan. Hete droge zomers (november tot maart) met temperaturen tot 35 °C. De winters (juni tot augustus) zijn zacht met maxima rond 15 °C.
In 1863 vond in de stad een grote ramp plaats, toen er brand uitbrak in de Iglesia de la Compañía. Circa 2.000 personen kwamen hierbij om het leven.

  • 20 December 2012 - 09:08

    Aafke:

    Hoi aina,

    Lijkt me een fantastische reis die je aan het ondernemen bent. Maar voor de volgende x moet je geen groepsreis plannen dan heb je namelijk geen reisgenoten waar je zo op kunt afgeven. Ik vind het storend dat je Novo/DSW er bij haalt. Staan bij mij hoog op de ranking lijst. Hoe dan ook hoop ik dat je een moie rondreis verder hebt en misschien wat vaker de rest van de groep kwijtraken.

    Groetjes

  • 20 December 2012 - 12:44

    Thijs:

    Spannend... beetje onwennig zo, zonder jou....Hele fijne reis kleine..XX

  • 20 December 2012 - 14:04

    Peter:

    Ga nu niet steeds vergelijken met Panama/Costa Rica toen ik in het reisgezelschap zat. Beter zal je gewoon nooit meer krijgen. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Aina

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 124360

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

MYANMAR

12 Maart 2018 - 02 April 2018

COSTA RICA & NICARAGUA

14 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

KINGDOM OF BHUTAN

15 Juli 2017 - 02 Augustus 2017

ALASKA & YUKON

07 April 2017 - 18 April 2017

ISRAËL

26 Maart 2016 - 05 April 2016

OMAN & DUBAI

22 September 2015 - 12 Oktober 2015

REPUBLIEK ECUADOR & GALAPAGOS

16 Maart 2015 - 23 Maart 2015

JORDANIA

31 Augustus 2014 - 13 September 2014

DEMOCRATISCHE VOLKSREPUBLIEK KOREA

06 April 2014 - 20 April 2014

Zuid Afrika

08 November 2013 - 24 November 2013

Nepal

23 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Repoblikan'i Madagasikara

17 December 2012 - 09 Januari 2013

Bolivia, Chili & Paaseiland

07 Oktober 2011 - 22 Oktober 2011

SRI LANKA

16 April 2011 - 01 Mei 2011

República de Panamá en República de Costa Rica

02 Oktober 2010 - 20 Oktober 2010

República de Cuba

30 Mei 2010 - 06 Juni 2010

Kriti

30 Augustus 2009 - 07 September 2009

Dominicaanse Republiek

11 Mei 2009 - 17 Mei 2009

New York

01 December 2008 - 27 December 2008

New Zealand

Landen bezocht: