La Serena - Reisverslag uit La Serena, Chili van Aina Jongman - WaarBenJij.nu La Serena - Reisverslag uit La Serena, Chili van Aina Jongman - WaarBenJij.nu

La Serena

Door: Aina

Blijf op de hoogte en volg Aina

02 Januari 2013 | Chili, La Serena

De nachtbus is kut EN ik heb vrienden gemaakt! Wat was deze nacht een hel zeg! Toen we in San Pedro in de bus stapten en ik de stoelen zag, had ik goede hoop. Toen ik eenmaal boven was, zakte de moed me in de schoenen. De stoelen beneden bleken 1e klas te zijn, de stoelen boven dus niet. Het enige geluk was dat ik naast Fred zat, maar we zaten bij de wc. Onderweg hebben we een paar keer gestopt om mensen in en uit te laten. Op een gegeven moment kwam er een vent schuin voor mij zitten. Eerst moest ie al 4 keer in korte tijd naar de wc en vervolgens heeft ie de hele nacht liggen snurken. Ik had mijn oordopjes in gedaan, maar ik hoorde hem nog steeds! Iedereen in zijn directe omgeving had last van zijn gesnurk. Iedere keer dat hij weer begon, duwde ik hem tegen zijn schouder, als het niet hielp, duwde ik wat harder. Hij is een paar keer wakker geworden van mijn geduw en het snurken hield dan ook eventjes op. Op een gegeven moment had ik hem weer een beste duw gegeven, werd ie gewoon pissig op mij! De idioot! Als hij denkt dat het okay is dat hij lekker slaapt en de rest van de bus last van hem heeft, dan heeft hij het mis! Hij zei iets in het Spaans tegen mij en ik antwoordde: 'Je snurkt, ik wakker, jij wakker!' Kennelijk wilde hij niet aangeraakt worden, maar ik heb het vol gehouden tot aan La Serena. De stoelen zijn trouwens ook kut. Als je langer bent dan 1.50m zit je gewoon kloten. Ik had nog liever een vliegtuigstoel, ik kon nu mijn benen niet eens onder de stoel voor mij strekken. Om een lang verhaal kort te maken, ik ga nooit meer met een nachtbus. Ik heb amper geslapen en ben nu gebroken! Heb het gevoel dat m'n ogen scheel in de kop staan van vermoeidheid. Ik wist dat het hotel La Serena Plaza aan het strand zou liggen en een zwembad zou hebben, maar het weer was weinig hoopvol, het was zwaar bewolkt. Nadat ik even was bij gekomen op de hotelkamer zijn Fred en ik naar het centrum van La Serena gelopen. Tijdens de vakantie hebben we weinig echte koffie kunnen drinken, dus toen we een koffiezaak zagen hebben we meteen echte koffie besteld en deze genuttigd op het terras. In het centrum hebben we een paar kerken bekeken, waaronder de iglesia Santo Domingo, iglesia San Francisco, Catedral en iglesia San Augustin, de plaatselijke vismarkt en la Recova (beneden winkeltjes en boven restaurantjes). Na het middaguur is het weer behoorlijk opgeklaard, de bewolking verdween en de zon kwam tevoorschijn. La Serena is een leuke stad, met mooie gebouwen en verschillende patio´s waar vaak restaurantjes met terrasjes zitten. Op een dak vlakbij een plein zaten grote vogels zich op te warmen in de zon, toen ik goed keek bleken het gieren te zijn. ´s Avonds hebben we gegeten bij restaurant Casano del 900 dat zat gevestigd in een oude bierbrouwerij. Het eten en de bediening waren goed, iets wat ons blij verraste. Terug bij het hotel zijn we nog even naar de zee en de vuurtoren gelopen om daarna lekker te gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, La Serena

Aina

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 124169

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

MYANMAR

12 Maart 2018 - 02 April 2018

COSTA RICA & NICARAGUA

14 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

KINGDOM OF BHUTAN

15 Juli 2017 - 02 Augustus 2017

ALASKA & YUKON

07 April 2017 - 18 April 2017

ISRAËL

26 Maart 2016 - 05 April 2016

OMAN & DUBAI

22 September 2015 - 12 Oktober 2015

REPUBLIEK ECUADOR & GALAPAGOS

16 Maart 2015 - 23 Maart 2015

JORDANIA

31 Augustus 2014 - 13 September 2014

DEMOCRATISCHE VOLKSREPUBLIEK KOREA

06 April 2014 - 20 April 2014

Zuid Afrika

08 November 2013 - 24 November 2013

Nepal

23 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Repoblikan'i Madagasikara

17 December 2012 - 09 Januari 2013

Bolivia, Chili & Paaseiland

07 Oktober 2011 - 22 Oktober 2011

SRI LANKA

16 April 2011 - 01 Mei 2011

República de Panamá en República de Costa Rica

02 Oktober 2010 - 20 Oktober 2010

República de Cuba

30 Mei 2010 - 06 Juni 2010

Kriti

30 Augustus 2009 - 07 September 2009

Dominicaanse Republiek

11 Mei 2009 - 17 Mei 2009

New York

01 December 2008 - 27 December 2008

New Zealand

Landen bezocht: