Schiphol - Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aina Jongman - WaarBenJij.nu Schiphol - Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aina Jongman - WaarBenJij.nu

Schiphol - Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Aina

07 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gistermorgen om 10.00u ben ik met met KLM vertrokken richting Kaapstad. Het was een lange vlucht, maar na een paar films te hebben gekeken en wat te hebben geslapen kwam ik rond 21.00 uur aan. Johan de reisleider stond op ons te wachten en heeft ons naar het Lady Hamilton Hotel in Kaapstad gebracht. Op de trap van het hotel werden we vriendelijk begroet door een centimeters grote kakkerlak. Ik moest me even aanpassen aan de temperatuur, 's avonds laat is het nog steeds een dikke 20 graden. Na goed te hebben geslapen ben ik vanmorgen met een aantal mensen van de groep naar Tafelberg gegaan. We zijn met de 'cable car' omhoog gegaan en vanaf de tafelberg had je een mooi uitzicht over Kaapstad, Robben Island, de Atlatische Oceaan en de Indische Oceaan. Op de Tafelberg leven marmotten (mountain rabbits), ze waren tonnetje rond, want ze werden door de toeristen gevoerd. Vervolgens ben ik met de taxi naar Waterfront gegaan waar ik wat rond heb gelopen en heb geshopped. Om 15.00u ben ik met de boot vertrokken naar Robben Island, bij de docks zwommen meerdere zeehonden, leuk om te zien. Aangekomen op Robben Island werden we eerst in een bus een stuk over het eiland gereden en kregen we tekst en uitleg over het eiland. Vervolgens hebben we een rondleiding gekregen van een ex-gevangene (Kgotso Glen prisonnumber 3884) door de gevangenis waar hij en oa. Nelson Mandela gevangen hebben gezeten. Dit vond ik het meest interessante van de gehele rondleiding. Op het eiland wonen niet alleen ex-gevangenen en hun families, maar ook een colonie Afrikaanse pinguins. Ik ben met de laatste boot (18.00u) terug gegaan naar Kaapstad. Tijdens de boottocht van dik 30 minuten ging de zon onder en dit was erg mooi om te zien. Terug in Kaapstad was het inmiddels donker en ben ik te voet naar Long Street gegaan. Op straat was het erg rustig en er liepen vrijwel alleen nog maar 'donkere' mensen. Ik voelde me niet onveilig, maar de gemoedelijke sfeer van overdag was behoorlijk omgeslagen. Ik wilde eten bij Mama Africa, daar aangekomen bleken alle tafels gereserveerd te zijn. Gelukkig kon ik nog aan de bar plaats nemen en heb daar Mama's bobotie besteld en iets te drinken. Mijn oog viel op een cocktail genaamd Mojo Jam Jar en heb die ook maar besteld. Het bleek een cocktail te zijn in een jampot van een liter... De cocktail was erg lekker en zo was ook meteen mijn vocht tekort weer aangevuld. De cocktail kostte overigens maar 50 Rand, dat is nog geen 4 euro. Vlak nadat ik besteld had, kwamen 4 anderen van de groep ook net binnen. We hebben met z'n allen aan de bar gegeten, terwijl er een leuke band speelde. Om het af te maken heb ik nog een 2e cocktail genomen, dit keer de Robben Island Iced Tea, ook niet onaangenaam. Na het eten zijn we terug gegaan naar het hotel en was het een mooie tijd om te gaan slapen.

• 26 April 2014 - 11:22

Peter:

Echt klote, voor het eerst in die paar jaar worden deze mails door Gmail als spam gezien. Ik zie het nu pas omdat we zelf al vanaf 17 april in Vietnam zitten. Heel wat te lezen dus!