Monteverde - Caño Negro - Reisverslag uit Caño Negro, Costa Rica van Aina Jongman - WaarBenJij.nu Monteverde - Caño Negro - Reisverslag uit Caño Negro, Costa Rica van Aina Jongman - WaarBenJij.nu

Monteverde - Caño Negro

Blijf op de hoogte en volg Aina

16 Maart 2018 | Costa Rica, Caño Negro

Monteverde staat gelijk aan nevelwoud en dan is de kans klein dat je een zonovergoten dag hebt met een strak blauwe lucht. Eergisteren zou ik in principe gaan ziplinen door het nevelwoud, maar het zat potdicht, dus heb ik besloten het niet te doen. Nadat ik met de shuttle terug was bij het hotel ben ik even het dorpje Santa Elena ingelopen, het was klein en er was niet veel te beleven. 's Middags zijn we naar de La Trapiche koffieplantage gegaan. Ondanks dat het erg toeristisch was opgezet, was het een hele leuke Tour waar we ook uitleg kregen over cacao en suikerriet. Van suikerriet maakt men hier oa. Cacique (soort Moonshine) en we mochten een shotje proberen. Ik vroeg om een dubbele shot en die kreeg ik ook. Na een nipje te hebben genomen heb ik de rest maar ge-ad want het was niet te zuipen. 's Avonds hebben we in een ander restaurant gegeten, de groep ging voor de pizza, maar ik eet graag iets lokaals en dat werd 'arroz con pollo'. Gisteren zijn we vroeg vertrokken richting Caño Negro. De afstand was niet erg groot, maar de kwaliteit van de wegen varieert van nieuw asfalt tot onverhard met veel stenen, kuilen en gaten. Tegen de middag waren we bij Lago Arenal, bij de vulkaan Arenal kon je een wandeling maken. Veel plekken zijn uitgeroepen tot nationaal park en dat betekent dat je entree moet betalen, in dit geval $12. Omdat het helemaal dicht trok en je de vulkaan amper kon zien, ben ik niet meegegaan. Niet veel later trok het bijna weer helemaal open en heb ik snel een selfie gemaakt. Ik heb een kleine wandeling gemaakt en kwam een grote blauwe vlinder (morpho) tegen en verschillende hagedissen. Hierna zijn we verder gereden naar Caño Negro waar we tegen 18u aankwamen. Tot La Fortuna was de omgeving bergachtig/heuvelachtig, na La Fortuna was het wat vlakker en zag je veel bananen-, sinaasappel-, suikerriet-, ananas- en papayaplantages. Ook houdt men hier opvallend veel koeien. Waarschijnlijk ben ik in Monteverde door een insect gebeten wat resulteerde in een allergische reactie. Ik heb dit nooit eerder gehad, maar mijn enkel is al 2 dagen een keer zo dik. Met de hitte hier is dat behoorlijk killing. In La Foruna heb ik bij de apotheek medicijnen gehaald, helaas werkt het mij niet snel genoeg, want ik heb nog steeds een olifantenpoot. In de bijsluiter stond dat ik gewoon alcohol kan gebruiken, dus dat is weer positief. Vanmorgen ben ik mee geweest met een boottocht over de Rio Frio om dieren te spotten. Ik heb aardig wat foto's gemaakt, er zaten heel veel kaaimannen, verder heb ik 4 verschillende soorten ijsvogels gezien, aalscholvers, reigers, ibissen, gieren, lepelaars, schildpadden, hagedissen en brulapen. Hier zitten heel veel soorten vogels, maar de toekan heb ik nog niet op de foto. Op een meter van mijn kamerdeur staat boom met vruchten en daar bleken vanmorgen 3 toekans in te zitten, ik lag toen echter nog te slapen. Ik moet erg wennen aan de hitte en vochtigheid hier. Het is zo warm buiten dat toen ik mijn kamer binnen ging waar de airco op 22 graden stond, ik het koud vond... 's Middags heb ik rustig aan gedaan, wat gelezen en in de tuin van de lodge vogels en brulapen gefotografeerd.

  • 18 Maart 2018 - 22:09

    Ouwe:

    Leuk! In de Rio Frio (die overigens niet zo koud is als de naam doet vermoeden) heb ik tussen de kaaimannen gezwommen... Tot 1 meter schijn je ze te kunnen handlen, daarboven moet je snel wegwezen ;-))

  • 19 Maart 2018 - 01:27

    Peter :

    Wat leuk om dit allemaal zo te lezen. Heel herkenbaar. Wij waren hier in Januari, maar het lijkt alweer zo lang geleden!
    Fijne vakantie, beterschap met je voet en nog veel plezier.
    Maak mooie foto's!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aina

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 124171

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

MYANMAR

12 Maart 2018 - 02 April 2018

COSTA RICA & NICARAGUA

14 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

KINGDOM OF BHUTAN

15 Juli 2017 - 02 Augustus 2017

ALASKA & YUKON

07 April 2017 - 18 April 2017

ISRAËL

26 Maart 2016 - 05 April 2016

OMAN & DUBAI

22 September 2015 - 12 Oktober 2015

REPUBLIEK ECUADOR & GALAPAGOS

16 Maart 2015 - 23 Maart 2015

JORDANIA

31 Augustus 2014 - 13 September 2014

DEMOCRATISCHE VOLKSREPUBLIEK KOREA

06 April 2014 - 20 April 2014

Zuid Afrika

08 November 2013 - 24 November 2013

Nepal

23 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Repoblikan'i Madagasikara

17 December 2012 - 09 Januari 2013

Bolivia, Chili & Paaseiland

07 Oktober 2011 - 22 Oktober 2011

SRI LANKA

16 April 2011 - 01 Mei 2011

República de Panamá en República de Costa Rica

02 Oktober 2010 - 20 Oktober 2010

República de Cuba

30 Mei 2010 - 06 Juni 2010

Kriti

30 Augustus 2009 - 07 September 2009

Dominicaanse Republiek

11 Mei 2009 - 17 Mei 2009

New York

01 December 2008 - 27 December 2008

New Zealand

Landen bezocht: