Monteverde - Caño Negro - Reisverslag uit Caño Negro, Costa Rica van Aina Jongman - WaarBenJij.nu Monteverde - Caño Negro - Reisverslag uit Caño Negro, Costa Rica van Aina Jongman - WaarBenJij.nu

Monteverde - Caño Negro

Blijf op de hoogte en volg Aina

16 Maart 2018 | Costa Rica, Caño Negro

Monteverde staat gelijk aan nevelwoud en dan is de kans klein dat je een zonovergoten dag hebt met een strak blauwe lucht. Eergisteren zou ik in principe gaan ziplinen door het nevelwoud, maar het zat potdicht, dus heb ik besloten het niet te doen. Nadat ik met de shuttle terug was bij het hotel ben ik even het dorpje Santa Elena ingelopen, het was klein en er was niet veel te beleven. 's Middags zijn we naar de La Trapiche koffieplantage gegaan. Ondanks dat het erg toeristisch was opgezet, was het een hele leuke Tour waar we ook uitleg kregen over cacao en suikerriet. Van suikerriet maakt men hier oa. Cacique (soort Moonshine) en we mochten een shotje proberen. Ik vroeg om een dubbele shot en die kreeg ik ook. Na een nipje te hebben genomen heb ik de rest maar ge-ad want het was niet te zuipen. 's Avonds hebben we in een ander restaurant gegeten, de groep ging voor de pizza, maar ik eet graag iets lokaals en dat werd 'arroz con pollo'. Gisteren zijn we vroeg vertrokken richting Caño Negro. De afstand was niet erg groot, maar de kwaliteit van de wegen varieert van nieuw asfalt tot onverhard met veel stenen, kuilen en gaten. Tegen de middag waren we bij Lago Arenal, bij de vulkaan Arenal kon je een wandeling maken. Veel plekken zijn uitgeroepen tot nationaal park en dat betekent dat je entree moet betalen, in dit geval $12. Omdat het helemaal dicht trok en je de vulkaan amper kon zien, ben ik niet meegegaan. Niet veel later trok het bijna weer helemaal open en heb ik snel een selfie gemaakt. Ik heb een kleine wandeling gemaakt en kwam een grote blauwe vlinder (morpho) tegen en verschillende hagedissen. Hierna zijn we verder gereden naar Caño Negro waar we tegen 18u aankwamen. Tot La Fortuna was de omgeving bergachtig/heuvelachtig, na La Fortuna was het wat vlakker en zag je veel bananen-, sinaasappel-, suikerriet-, ananas- en papayaplantages. Ook houdt men hier opvallend veel koeien. Waarschijnlijk ben ik in Monteverde door een insect gebeten wat resulteerde in een allergische reactie. Ik heb dit nooit eerder gehad, maar mijn enkel is al 2 dagen een keer zo dik. Met de hitte hier is dat behoorlijk killing. In La Foruna heb ik bij de apotheek medicijnen gehaald, helaas werkt het mij niet snel genoeg, want ik heb nog steeds een olifantenpoot. In de bijsluiter stond dat ik gewoon alcohol kan gebruiken, dus dat is weer positief. Vanmorgen ben ik mee geweest met een boottocht over de Rio Frio om dieren te spotten. Ik heb aardig wat foto's gemaakt, er zaten heel veel kaaimannen, verder heb ik 4 verschillende soorten ijsvogels gezien, aalscholvers, reigers, ibissen, gieren, lepelaars, schildpadden, hagedissen en brulapen. Hier zitten heel veel soorten vogels, maar de toekan heb ik nog niet op de foto. Op een meter van mijn kamerdeur staat boom met vruchten en daar bleken vanmorgen 3 toekans in te zitten, ik lag toen echter nog te slapen. Ik moet erg wennen aan de hitte en vochtigheid hier. Het is zo warm buiten dat toen ik mijn kamer binnen ging waar de airco op 22 graden stond, ik het koud vond... 's Middags heb ik rustig aan gedaan, wat gelezen en in de tuin van de lodge vogels en brulapen gefotografeerd.

• 18 Maart 2018 - 22:09

Ouwe:

Leuk! In de Rio Frio (die overigens niet zo koud is als de naam doet vermoeden) heb ik tussen de kaaimannen gezwommen... Tot 1 meter schijn je ze te kunnen handlen, daarboven moet je snel wegwezen ;-))

• 19 Maart 2018 - 01:27

Peter :

Wat leuk om dit allemaal zo te lezen. Heel herkenbaar. Wij waren hier in Januari, maar het lijkt alweer zo lang geleden!
    Fijne vakantie, beterschap met je voet en nog veel plezier.
    Maak mooie foto's!!