Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Aina Jongman - WaarBenJij.nu Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Aina Jongman - WaarBenJij.nu

Sucre

Door: Aina

Blijf op de hoogte en volg Aina

22 December 2012 | Bolivia, Sucre

Toen ik vanmorgen wakker werd, had ik verwacht dat het buiten regende (dit was voorspeld), maar niets bleek minder waar. Het was zelfs mooi weer, rond de 16 graden, bewolkt en af en toe de zon. Eerst hebben Fred en ik rustig ontbeten om vervolgens naar La Recoleta (1) te lopen. Hier vandaan had je een mooi uitzicht over Sucre. Bij cafe El Mirador hebben we even een bakkie gedaan. Ik heb coca thee gedronken, getrokken van verse cocabladeren. Het schijnt dat coca thee goed is tegen oa. keelpijn, dat komt goed uit, want ik ben verkouden en heb keelpijn. Vervolgens zijn we naar het Cementario General de Sucre (2) gelopen, de begraafplaats. Een mooie grote netjes aangelegde begraafplaats, maar voor mij niet bijzonder. Al lopend richting Plaza 25 de Mayo kwamen we langs Mercado Central (3). Hier hebben we even rond gekeken om vervolgens weer richting hotel te gaan. Buiten het gebouw stonden ook nog veel kraampjes, bij een kraampje met CD´s stond zo waar de CD van Andre Rieu te koop! Ik denk dat we de afgelopen twee dagen de meeste bezienswaardigheden in Sucre wel gezien hebben, waaronder veel kerken (Catedral Metropolitana, Capilla de la Virgen de Guadalupe de Extremadura, San Felipe de Neri, La Merced, San Francisco, San Miguel, Santa Clara). Vanavond hebben we gegeten bij ´Nouvelle Cuisine´. Volgens Tripadvisor kreeg dit restaurantje goede recensies en ik kan dit nu beamen. We hebben allebei kip gegeten van de BBQ, ik met sinaasappelsaus, daarbij kregen we papas fritas en rijst en we konden nog gebruik maken van de saladebar. Hierbij hebben we een mojito gedronken, maar deze was niet zo, maar goed, wat kan je verwachten van een mojito voor 1 euro. Het eten was goed en veel, in totaal hebben we, dus voor ons tweeen ongeveer 6,60 euro betaald! Ik ga op de site van Tripadvisor ook maar even een review achter laten over dit restaurant. Na het eten zijn we terug gegaan naar het hotel. Ondanks dat het in Nederland al rond 03.00 uur was, heb ik toch even contact gehad met het thuisfront. De internetverbinding was zelfs snel genoeg om te kunnen Skypen. Is wel even goed om een vertrouwde stem te horen.

1) Bovenaan de steile Calle Dalence ligt La Recoleta waarvan het bij de kerk behorende klooster momenteel als klooster is ingericht, daarvoor heeft het gediend als kazerne en gevangenis. Het geheel ligt tegen de helling van de oude Churuquella vulkaan en is rond 1600 door de Franciscanen gebouwd.

2) De begraafplaats Cementario General, aan het einde van Calle Junin, is een statig aangelegd park met praalgraven en grafmuren waarin de overledenen tot zeker zeshoog zijn 'opgestapeld'.

3) De dagelijkse markt aan Calle San Alberto is gevestigd in een vrij nieuw gebouw. Groenten, fruit, vlees, brood, kruidenierswaren en de verkoopsters geven de markt een kleurrijk uiterlijk. Op de eerste verdieping is ook een 'comedor', een eetgelegenheid waar aan tafels en vanuit kleine keukentjes vanalles geserveerd wordt.

• 23 December 2012 - 18:38

Thijs:

Het was ook fijn om jou stem te horen. Ook om half 4 midden in de nacht. Lang leve Skype. Xx