Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Aina Jongman - WaarBenJij.nu Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Aina Jongman - WaarBenJij.nu

Colombo

Door: Aina

Blijf op de hoogte en volg Aina

09 Oktober 2011 | Sri Lanka, Colombo

Vanmogen zijn we met de bus naar Colombo gereden voor een city tour. We hebben veel langs Nederlandse kanalen gereden, die, hoe kan het ook anders, door Nederlanders zijn aangelegd. Langs de weg stonden veel kraampjes waar ze oa. vis, vlees, fruit en groente verkochten. Op een gegeven moment zag ik een behoorlijk grote varaan bij het kanaal liggen en verderop stond een koe midden op de weg. Voor de Hindu's zijn koeien heilig, voor de andere Sri Lankanen niet. Onderweg veel veldjes gezien waar men criquit speelde, sport nummer 1 in Sri Lanka. Van maandag t/m vrijdag gaan er rond de 400.000 mensen naar Colombo voor oa. werk en school. Door deze stroom staan er van 07.00u tot 09.30u files op de wegen rond en in Colombo. De stad Colombo zelf telt 1,2 miljoen inwoners. Aangekomen in Colombo zijn we oa. gereden langs de Pizzahut, KFC, MacDonalds, Colombo haven, de Nederlands Hervormde kerk, grote begraafplaats (vier gedeeltes: Katholiek, Anglicaans, Budhistisch en Tamil), International Criquit Academy, 80 Club, Independence Memorial Hall, Bushistische tempel (tempel, heilige boom en stupa), Colombo Universaty, National Museum Colombo, Art Centre Colombo (in de vorm van een lotus), Gemeenteuis (lijkt op Witte Huis), Colombo Lake, Army Headquarters Sri Lanka, boulevard, en het parlementsgebouw. In Colombo staan veel koloniale en Engelse huizen. Veel straatnamen zijn Engelse namen zoals York street. In Sri Lanka worden in principe 3 talen gesproken, Tamil, Singalees en Engels. Op de straatnaambordjes staat de straatnaam dus ook in 3 talen. Bij het Lake Colombo zaten veel aalscholvers en pelikanen. De Budhistische tempel was erg mooi. Je moest op blote voeten naar binnen en de schouders en bovenbenen/knieen moesten bedekt zijn. In de tempel waren meerdere Budha's, oa. een staande, een liggende en een zittende. Bij de ingang stonden twee tempelwachters. De tempel was ontzettend kleurrijk en waar je ook keek waren dingen te zien. Bij het Galle Face Hotel konden we een kop thee of koffie drinken, maar ik wilde veel liever even langs de boulevard en de zee lopen. De boulevard werd vroeger gebruikt voor paardenrennen, nu werd er door de locals oa. criquit gespeeld en gevliegrd. Veel locals waren in zee aan het zwemmen. Misschien zochten ze ook wel afkoeling, want het kwik liep vandaag op tot 43 graden. Gisteren moest ik erg aan de warmte wennen en vandaag had ik er nog net zo veel last van, ik zweette als een otter. In de wijk Peta kregen we even tijd om rond te lopen. In een zijstraatje van de 'mainstreet' zat een mooie Hindu tempel. helaas was deze gesloten. Verder heb ik twee stukken stof gekocht, in totaal was ik RS900 kwijt, dus nog geen 7 euro. Na de citytour zijn we terug gereden naar het hotel. Hier ben ik even met de camera naar een begraafplaats aan zee gelopen. Ook hier werd ik weer aangesproken door een local, of ik het graf van zijn vader wilde zien. Vervolgens vroeg hij of ik met hem wat wilde gaan drinken. Ik heb hier vriendelijk voor bedankt, want ik zag de bui al weer hangen, zou ik mooi de drank kunnen betalen... Toen ik via het strand richting het hotel liep, stond de local opeens weer voor m'n neus. Hij was wat aan het eten en drinken met vrienden, of ik er bij kwam zitten. Ik had hier nog steeds geen zin in, dus ben ik gewoon door gelopen. Bij het hotel dacht ik een verkoelende duik te nemen in het zwembad, bleek het water gewoon warm te zijn. Hierna heb ik heerlijk in de schaduw wat liggen dutten. Het werd sterk afgeraden om in de zee te gaan zwemmen. De zee is vanwege de eindigende monsoon nog erg wild en heeft een sterke onderstroom. Nu ga ik even een verkoelende douche nemen en dan aan tafel. Vanavond de koffer weer gereedmaken, want morgen vertrekken we richting Sigiriya.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

SRI LANKA

Recente Reisverslagen:

22 Oktober 2011

Koggala - Amman - Schiphol - Groningen

20 Oktober 2011

Koggala

19 Oktober 2011

Koggala - Galle - Koggala

18 Oktober 2011

Koggala

17 Oktober 2011

Koggala - Unawatuna - Koggala
Aina

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 802
Totaal aantal bezoekers 124069

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

MYANMAR

12 Maart 2018 - 02 April 2018

COSTA RICA & NICARAGUA

14 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

KINGDOM OF BHUTAN

15 Juli 2017 - 02 Augustus 2017

ALASKA & YUKON

07 April 2017 - 18 April 2017

ISRAËL

26 Maart 2016 - 05 April 2016

OMAN & DUBAI

22 September 2015 - 12 Oktober 2015

REPUBLIEK ECUADOR & GALAPAGOS

16 Maart 2015 - 23 Maart 2015

JORDANIA

31 Augustus 2014 - 13 September 2014

DEMOCRATISCHE VOLKSREPUBLIEK KOREA

06 April 2014 - 20 April 2014

Zuid Afrika

08 November 2013 - 24 November 2013

Nepal

23 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Repoblikan'i Madagasikara

17 December 2012 - 09 Januari 2013

Bolivia, Chili & Paaseiland

07 Oktober 2011 - 22 Oktober 2011

SRI LANKA

16 April 2011 - 01 Mei 2011

República de Panamá en República de Costa Rica

02 Oktober 2010 - 20 Oktober 2010

República de Cuba

30 Mei 2010 - 06 Juni 2010

Kriti

30 Augustus 2009 - 07 September 2009

Dominicaanse Republiek

11 Mei 2009 - 17 Mei 2009

New York

01 December 2008 - 27 December 2008

New Zealand

Landen bezocht: